Sekadar renungan


Bila Allah cepat makbulkan Doamu, Maka DIA Menyayangimu,

Bila DIA Lambat Makbulkan doamu, Maka DIA Ingin Mengujimu,

Bila DIA Tidak Makbulkan Doamu, Maka Dia Merancang Sesuatu Yang lebih Baik Untukmu.

Oleh itu, Sentiasalah Bersangka Baik Pada ALLAH Dalam Apa Jua Keadaan Pun... Kerana Kasih sayang ALLAH Itu Mendahului KemurkaanNya.

********************************************************

Saat itu, hadir syaitan yang terkuat, sementara si hamba dalam kondisi paling lemah. Siapakah yang selamat?


Ya Allah, jadikanlah amal terbaik kami sebagai penutup amal kami. Jadikanlah umur terbaik kami sebagai akhirnya. Dan jadikanlah hari terbaik kami sebagai hari kami menjumpai-Mu
.


Sabda Nabi s.a.w ;"...dan sesungguhnya waktu yang paling syaitan dengan manusia adalah disaat kematian (nazak) ","(Riwayat Abu Na'im)" didalam sepotong ayat Mursyal , Nabi s.a.w bersabda dengan membawa maksud ," Saat paling hampir musuh Allah (syaitan) itu dengan manusia ialah dikala terbit rohnya".

ZIKIR HARIAN

HARI AHAD: Ya Hayyu Ya Qayyum ( 1000 X )
HARI ISNIN: La haula wala quwwata illa billa hil 'aliyyil 'a ziim ( 1000 X )
HARI SELASA: Allahumma salli 'ala 'abdika warasulika wanabiyyikal amiina wa'ala alihi wasahbihi wasallim ( 1000 X )
HARI RABU: Astagh firullahal 'a ziim ( 1000 X )
HARI KHAMIS: Subhanallahii 'a ziim , Subhanallahi wabihamdihi ( 1000 X )
HARI JUMAAT: Ya Allah ( 1000 X )
HARI SABTU: La ilaha illallah ( 1000 X )

Sedikit Ilmu untuk dikongsi bersama...



Imam Ja’far Ash-shadiq (sa) berkata: “Barangsiapa yang membaca surat Ar-Rahman, dan ketika membaca kalimat ‘Fabiayyi âlâi Rabbikumâ tukadzdzibân’, ia mengucapkan: Lâ bisyay-in min âlâika Rabbî akdzibu (tidak ada satu pun nikmat-Mu, duhai Tuhanku, yang aku dustakan), jika saat membacanya itu pada malam hari kemudian ia mati, maka matinya seperti matinya orang yang syahid; jika membacanya di siang hari kemudian mati, maka matinya seperti matinya orang yang syahid.” (Tsawabul A’mal, hlm 117).

Bacaan Surah

.

Followers

Blog ini mengandungi Maklumat dan Koleksi ibadah untuk diri saya . Sekiranya ia baik , kita kongsi bersama , sekiranya ianya tidak baik , elakkanlah. Saya hanya insan biasa yang mencari ilmu selagi hayat dikandung badan...

.

Tuesday, July 3, 2012

Penyakit Jantung

Atau anda telah dinasihatkan untuk menjalani Angiografi atau Bypass?
Tunggu sebentar ...

Sebelum anda menjalani Angiografi atau Bypass rawatan, anda mesti cuba dengan keyakinan ubat ini.Insya Allah, anda akan sembuh.
Pada 18 April tahun lepas, saya terpaksa pergi ke Sahiwaal (Pakistan) dari UK untuk menghadiri persidangan tahunan Khatme-e-Nabuwat. Hari sebelum saya mengalami sakit yang teramat sangat pada hati saya dan kemudiannya membuatkan saya tidak selesa yang berterusan untuk beberapa waktu. Selepas itu, saya bejumpa dengan Hazrat Moulana Bashir Ahmed Usmani Sahib di Pakistan untuk pendedahan masalah penyakit saya, lalu saya diberitahu bahawa apabila doktor menjalakan rawatan Angiografi kepada saya, mereka akan menasihatkan supaya saya menjalani rawatan Bypass pula kerana mereka mendapati 3 saluran arteri saya telah tersumbat/tersekat dan saya akan diberi rawatan/pembedahan selepas sebulan kemudian.
Dalam tempoh ini, saya mengambil Hakim Saheb prescribed remedy seperti yang dinyatakan kepada saya dan saya amalkan selama sebulan. Sehari sebelum pembedahan bypass saya, saya telah tiba di Hospital Kardiologi di Lahore (Pakistan) dan saya mendepositkan bayaran perbelanjaan pembedahan tersebut sebanyak Rs. 225,000.00.
Selepas meneliti keputusan terbaru selepas sebulan dengan keputusan saya sebelum ini, kemudian doktor bertanyakan kepada saya sama ada saya ada mengambil sebarang ubatan selepas daripada ujian yang dilakukan sebelum ini. Lalu saya pun memberitahun kepada beliau mengenai Hakim Saheb prescribed remedy. Doktor tersebut terkejut dengan keputusannya, mengikut laporan terbaru kesemua 3 saluran arteri jantung saya terbuka dan berfungsi secara normal semula dan pembedahan itu tidak perlu diteruskan. Saya telah dibayar balik deposit saya dan dibenarkan pulang ke rumah.
Sebelum
Selepas


Hazrat Moulana Bashir Ahmed Usmani Sahib menyediakan sendiri ubat ini untuk saya dan juga memberitahu saya bahan-bahan itu dan bagaimana ia disediakan adalah seperti berikut:
Bahan-bahanya :


· 1 Mangkuk Jus Lemon Segar
· 1 Mangkuk Jus Halia Segar
· 1 Mangkuk Jus Bawang Putih Segar
· 1 Mangkuk Apple Cider Vinegar
· 3 Mangkuk Madu



Campur semua jus & cuka dan didihkan dengan perlahan-lahan selama kira-kira setengah jam sehingga kira-kira 1 cawan kandungan menguap dan 3 cawan kekal. Selepas ia menyejuk, bercampur dengan betul dengan 3 cawan madu. Isi kandungannya dalam Jar yang bersih

Ambil sebanyak 3 sudu teh semasa perut kosong setiap pagi.

Insya Allah anda akan sembuh.

(Dari Mufti Mohammed Kantharvi London UK).

Diedarkan oleh AYP (Azaadville) untuk perkhidmatan kepada manusia.
Semoga Allah menerima.

Sila buat salinan dan Serahkannya kepada orang tua atau yang tidak mempunyai akses kepada e-mel. Jika ia boleh menyebabkan perbezaan hanya 1 orang, anda akan sangat ganjaran oleh Allah. Anda mungkin tidak tahu, berapa ramai orang, ini boleh mendapat manfaat.

0 comments:

Post a Comment